niedziela, 16 października 2011

Regulator do GR 650

W GieeRce tak zaprojektowano instalację aby ograniczyć prąd ładujący akumulator. Gdy pracujący motocykl ma włączony tylko zapłon + światła pozycyjne, pracują TYLKO 2 fazy alternatora. Dopiero po włączeniu świateł mijania, bądź drogowych załączana jest jeszcze trzecia faza. Rozwiązanie w ogóle nie głupie ALE jak przyjdzie czas zmiany regulatora to zaczynają się schody. Większość regulatorów uniwersalnych nie przewiduje dwojakiego trybu pracy a kupno nowego oryginalnego regulatora jest wydatkiem zbyt kosztownym dlatego też warto minimalnie przerobić instalację.
Ta trzecia faza ma obejście aż do włącznika świateł, najprościej jest odłączyć ją pod bakiem, dopasować wtyczkę, dolutować 0,5m kabla o przekroju 1,2-1,5mm i puścić bezpośrednio do regulatora. Oczywiście ważne aby podłączyć go na swoje miejsce! (myślę że nie będzie z tym problemu) Po takiej zmianie możemy podłączyć dowolny regulator pięciokablowy (3 fazowe, + i masa). Polecam regulatory RN-05 Pana Sławka.
http://www.motowarsztat.com.pl/
Ich trwałość jest na prawdę wysoka. POLECAM
Dołączam schemat z zaznaczoną zmianą której trzeba dokonać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz